keskiviikko 28. joulukuuta 2016

Autoton keskusta = kaupaton keskusta

Helsingin kaavoittajat ovat jälleen autoilun vastaisella asialla. (huomaa kaupunginhallituksen ja kaavaosaston vihreä edustus).


Ketkä ottavat vastuun ilmeisistä liikekuolemista?
Äänestä kannattamaasi suuntausta kunnallisvaaleissa:

Keskustan läpiajon estämiseksi (peruste) ei tarvita kävelykatujen lisäämistä, ei todellakaan. Liikennemerkit riittävät mainiosti. Sähkö ja hybridit pudottavat keskustan saastemääriä ja yritystoiminta keskustassa säilyy. Se kaiketi on yksi ydinkeskustan tärkeimmistä toiminnoista?
Kävelen itse asioilla/ostoksilla paljon keskustassa, enkä ole havainnut autoilua haittaavaksi tekijäksi. Kävelykatuja on jo nyt riittävästi kaupungin ulkoisiksi olohuoneiksi.

Kävelykatusuunnitelmat eivät ainoastaan tuo ”viihtyisyyttä”, vaan ovat myös vakava haitta.
Keskustan autottomuus tulee vähentämään asiakkaita ainakin Stockalla ja Sokoksessa, luultavimmin myös Foorumilla ja Kampissa. Samoin esimerkiksi työmatkaliikenne idästä Lauttasaareen tulee ruuhkautumaan ja vaikeutumaan huomattavasti. Nämä seikat ovat tiedossa jo ilman esiselvitystä, eli mitä nyt esiselvitetään? Onko jälleen kyseessä ns. ”asukkaiden kuuleminen” jotta voidaan jälkeenpäin jälleen sanoa, että Helsingin asukkaita on ”kuunneltu” mutta, kuten  aiemminkin, ei jarruttajia kannata vakavasti ottaa. Kuunnellaan vai se osa palautteesta joka myötäilee ennalta valmisteltuja (sovittuja) päätöksiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti