Tässä Blogissa: https://politiikkaajapropagandaa.blogspot.com/2019/05/toinen-kantelu-gunillantien.html?fbclid=IwAR2Z1ACIhmu3vynCI4Rw8qXJhtJs37D7-gP3VsNr_qTTkOPSpFbZywRJyoo
Kanteluun oli kertaalleen jo vastattu mutta oikeusasiamies heräsi talviunestaan tänä keväänä ja lähetti uuden kiemurtelukirjeen, miksi hän ei halua puuttua hyvävelipäätöksiin.
Kantelu kaavan laittomuuksista on edennyt tällä hetkellä korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeus oli tiukassa rintamassa oikeusasiamiehen kanssa, eli ei syytä puuttua asiaan, tyyliin: "Antaa poikien huseerata rauhassa, ovat meidän mieheiä".
Tässä kopio kirjeestäni:
VASTAUS KANTELUUN
13.5.2020 EOAK/2954/2019
LAINATTU VIIMEINEN KAPPALE:
”Apulaisoikeusasiamies toteaa vielä, että vastoin näkemystänne päätöksen
valmistelu ja mahdolliset menettelyvirheet siinä ovat osa päätöksentekoa.
Päätöksistä voi valittaa, ei ainoastaan niiden sisällön perusteella,
vaan myös muun muassa sillä perusteella, että päätös on
syntynyt virheellisessä järjestyksessä.
Esittelijäneuvos Erkki Hännikäinen”
-----------------------------------------------
Perusteluna
esitän, että virkamies on menetellyt väärin (virkavirhe), koska päätös on
syntynyt väärässä järjestyksessä, vastoin Maankäyttö- ja rakennuslain 63 §:ää ja,
että ko. tontin luovutus olisi tullut kilpailuttaa kaikille halukkaille avoimella
kilpailutuksella tai huutokaupalla (viite: Kuntaliitto, maapolitiikka), (toinen
virkavirhe).
Maankäyttö- ja rakennuslain 63 §:n 1 momentin (lainaus) mukaan kaavaa laadittaessa tulee riittävän aikaisessa vaiheessa laatia kaavan tarkoitukseen ja merkitykseen nähden tarpeellinen suunnitelma osallistumis- ja vuorovaikutusmenettelyistä sekä kaavan vaikutusten arvioinnista. Saman pykälän 2 momentin mukaan kaavoituksen vireilletulosta tulee ilmoittaa sillä tavoin, että osallisilla on mahdollisuus saada tietoja kaavoituksen lähtökohdista, suunnitellusta aikataulusta sekä osallistumis- ja arviointimenettelystä. Ilmoittaminen on järjestettävä kaavan tarkoituksen ja merkityksen kannalta sopivalla tavalla.
Kuntaliitto, maapolitiikka (lainaus):
”Valtiontukisäädösten tavoitteena on estää yritysten välisen kilpailun vääristyminen. Tämä tulee varmistaa myös kunnan tontinluovutusten yhteydessä. Kaikkia yrityksiä tulee kohdella tasapuolisesti. Maa-alueiden ja rakennusten myynti riittävästi julkistetulla, huutokauppaan verrattavalla avoimella tarjouskilpailulla, jolle ei aseteta ehtoja ja jossa hyväksytään paras tai ainoa tarjous, tapahtuu jo määritelmällisesti markkinahintaan, eikä siihen siten sisälly valtion tukea.”
Liitte1: vastauksenne 15.5.2020
Liite 2: vastauksenne 15.5.2020
Liite 3: kanteluni OAS kuulemismenettelyn väärästä
järjestyksestä
Kanteluani ei ole tutkittu, on viitattu vain asioihin, jolla ei ole mitään tekemistä virkamiesten menettelytapojen kanssa. Kuittaatte ne vain valitusaiheina.
Päätös on viety nyt hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeutta ei kiinnosta virkavirheet tai muut virkamiesten lainvastaiset toimintatavat. Heitä kiinnostaa itse päätöksen lainmukaisuus, ei siis menettelytavat, joilla se on tuotettu. Se on teidän tehtävänne. Älkää laistako vastuutanne.
Vastauksestanne vaikutemaksi minulle jää edelleen, että oikeusasiamies puolustaa virkamieskuntaa, ohittamalla virkamiesten selkeät virkavirheet, jopa ne itse selkeiksi todeten.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti