HSL kertoo tiedotteessaan 13.09.2022:"Kruunusiltojen liikenne kuitenkin aiheuttaa meille kustannuksia enemmän
kuin lipputuloista saadaan tai mitä bussiliikenteestä voidaan säästää.
Näin ollen siltayhteys aiheuttaa liikenteen käynnistyessä osaltaan
paineita joukkoliikennelippujen hintojen nostamiselle".
Miten se taas näin kävi? Eikö sen pitänyt olla loistava liikenneratkaisu? Ainakin Sinnemäen unelmissa.
Sillat tulevat maksamaan runsaasti yli budjettiensa, yhteyksiä karsitaan suunnitelluista, eikä liikennettä saada edes kannattavaksi. Kustannukset peritään tietenkin meiltä asukkailta, kuinkas muuten. Vihreiden kuningasideat tulevat kalliiksi. Kaupunkimme päättäjiä ei tästä saada vastuuseen muutoin, kuin äänestämällä tämä siltaporukka ulos kaupunkisuunnittelusta ja kaupunginhallituksesta.
https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uutinen/2022/09/laajasalon-bussit-kulkevat-tulevaisudessa-raitiovaunujen-tahdissa.
Kun seuraamme Kruunusillat-hankkeen liikkeellelähtöä. Kruunusillat-hankkeen hankesuunnitelma hyväksyttiin Helsingin kaupunginvaltuustossa vuonna 2016. hanketta oli puuhaamassa silloinen vihreä kaupunkituunnitteluporukka:
Kruunusillat-hankkeen hankesuunnitelma esiteltiin Helsingin
kaupunginvaltuustossa vuonna 2015 .
Kruunusillat-hankkeen hankesuunnitelma hyväksyttiin Helsingin
kaupunginvaltuustossa vuonna 2016,
§ 958
V 21.10.2015, Kruunuvuorenrannan joukkoliikenneyhteyden
asemakaavan hyväksyminen ja asemakaavan muuttaminen (nro
12305) Esittelijä Anni Sinnemäki
§ 959
V 21.10.2015, Kruunusiltojen liikennesuunnitelma välillä
Kruunuvuorenranta-Kalasatama (Nihti) Esittelijä Anni Sinnemäki
Täältä löytyy lista päätösten vastuuhenkilöistä:
https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/paatoksenteko/kaupunginhallitus/jasenet/
Kaupunkiympäristösuunnittelun vastuuhenkilöistä:
https://www.hel.fi/kaupunkiymparisto/fi/paatoksenteko/kaupunkiymparistolautakunta/yhteystiedot
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti